2017. június 23., péntek
A legrosszabb gyalogosátkelők Győrben
2011. május 19. | Utolsó módosítás: 2011. május 19., csütörtök, 11:05
Címkék: közlekedés
A közlekedési statisztikák szerint minden harmadik autós figyelmen kívül hagyja a zebránál várakozó gyalogost. Győrben több olyan gyalogosátkelő is van, ahol nem árt a fokozott figyelem.
A Kisalföld Online már több mint 20 gyalogosgázolásról adott hírt 2011-ben. Ezek között akadt olyan, ami a zebrán történt, de nem egy esetben a gyalogos nem kijelölt átkelőhelyen közlekedett. Ugyanakkor a közlekedési statisztikák szerint, minden harmadik autós "elfelejt" elsőbbséget adni a zebránál várakozó gyalogosnak, vagy nem a megfelő sebességgel, óvatossággal közelíti meg az átkelőket.
Az ORFK adatai szerint 2009-ről 2010-re 10%-al nőtt a gyalogosgázolások száma. Tavaly több mint 140 ember vesztette életét ilyen balesetben. A megelőzés az autósok és a gyalogosok feladata is - állt akkor az ORFK közleményében.

   

A gyalogos sokszor csak elméletben élvez elsőbbséget
a kijelölt átkelőhelyen.

A gyalogos ugyan elsőbbséget élvez a kijelölt átkelőhelyen, ám nem biztos, hogy ezt a gyakorlatban is megadják neki. A zebránál álló gyalogos csak akkor lépjen le az úttestre, ha a közeledő jármű sebességéből vagy jelzéséből biztos abban, hogy az át fogja engedni őt.

Vannak azonban átkelőhelyek, melyek rosszul beláthatók, vagy rendszerint beparkolnak mellé, így takarásba kerülnek. Ezeket fokozott figyelemmel kell megközelíteni. Győrben is akad ilyen veszélyes zebra.

A telizöldes kereszteződések melletti zebráknál különösen figyelni kell az autósoknak és a gyalogosoknak is. Itt "keresztezheti" egymást a két forgalom. Szent István út, Munkácsy út kereszteződése.  Természetesen a baj bárhol megtörténhet, így a többi, jobban belátató gyalogosátkelőhelyeken és útszakaszokon sem árt az óvatosság.

A portál szakértőt is megkérdezett a problémával kapcsolatban, aki elmondta, az alapvető problémát nem a zebrák rossz beláthatósága jelenti.
"A hazánkban kialakult közlekedési szokások sajnos sok negatív tényezővel párosulnak. Nálunk egyes közlekedők a szabályokra úgy tekintenek, mint idegesítő tényezőre, mely azért van, hogy őt bosszantsák, akadályozzák. Ezért van, aki dacból van aki szimplán "nemtörődömségből" közlekedik önkényesen" - nyilatkozta Balogh Csaba, közlekedésmérnök, szakértő.

A közlekedési morálra sok érdekes példát lehet hozni más országokból. Vegyük például a finneket: ők még akkor is komolyan veszik a sebességkorlátozó táblát vagy a gyalogátkelőnél történő lassítást, ha hajnali kettőkör egy elhagyatott üres útszakaszon közlekednek és nem hogy rendőr, de más közlekedő sincs a környéken. Ott a többség másképp tekint ezekre a szabályokra, és nem próbálják egyénileg megítélni szükségességüket. Elfogadják, hogy értük vannak a biztonsági szabálok és nem ellenük - tette hozzá Balogh Csaba.

Kapcsolódó cikkek:
Főoldal  Ingatlanpiac  Hírháló  Magazin   Infótár  Hitelcentrum  Ügyfélkapu
2004 © Copyright Emerix Consult Kft. Minden jog fenntartva
Olvassa el! Adatédelmi nyilatkozat, Jognyilatkozat, Médiaajánlat, Impresszum